View Full Version : Suomen Yksipyöräilijät.
eero-poika
2006-10-29, 12:14 PM
Haaste kaikille tätä Suomen 1pyöräilyfoorumia lukeville. Laittakaapa jonkin asteista perustietoa itsestänne tähän topicciin. Tämä sen takia, että saadaan mahdollisimman tarkka kuva, kuinka paljon meitä on ja missä tällä hetkellä. Tiedot yhteen paikkaan. Onhan tuolla tuo "Unicyclists around the world" mutta niistä nyt ei tiedä kuka niitä päivittää sinne tai kuinka ajan tasalla se lienee. Laittakaa vaikka seuraavaan tyyliin:
Nimi: Eero Tähtinen
Asuinpaikka: Turku
Ikä: 18
Harrastanut: n. 1.5v
Millaista yksipyöräilyä: Trials, MUni, (Freestyle)
Miksi harrastan, tavoitteet: 1. Hauskanpitoa kavereiden kanssa. 2. Itsensä ylittäminen. 3. Tavoite osallistua tulevaisuudessa Uniconiin (t. vastaavaan). 4. Tavoite menestyä Trials-kilpailussa e.m. tapahtumassa. :)
Pyörät: 24" Nimbus MUni 2005 KH kammilla, 20" Qu-ax Trials 2005
Kovin virallinen tästä nyt tuli. Mutta näin tällä kertaa. ;)
Micke
2006-10-29, 06:19 PM
Joo tää on hyvä tämmönen :)
Nimi: Mikael Marjanen, ihan Mickeksi voi kutsua.
Asun Ylivieskassa täälä pohojanmaalla. Täällä ei ole kovinkaan paljo näitä 1pyöräilijöitä, varsinkaan niitä, jotka harrastavat trialia yms.
Ikä: 16v
Tavallisen ykspyöräsen ostin 2004 elokuussa, ja trialpyörän pari kuukautta sitte eli reilut kaks vuotta ykspyöräilly.
Trialia yleensä, myös joitain freestyletemppuja on tullu reenattua. Munittamista jonkin verran myös.
Aluksi kun ostin 1pyöräsen, en tuntenut oikeen ketään jolla oli tällainen. Nyt tällä hetkellä noin viisi kaveria ostanut ykspyöräsen ko on testannut mun pyörää. Nyt kokkolassa on pari jätkää joitten kaa oon joskus pyöräilly. Nettisivutkin tulevat tässä toivottavasti mahd. pian.
Tässä lajissa on koko ajan haasteita ja temppujakin on ihan tarpeeksi; ainaki on paljon opettelemista. Haluaisin kehittyä mahdollisimman hyväksi ja uskon että innostus ei ihan heti lopu. Tosin talvi vähä rajoittaa ajamista, mutta voihan tuolla lumellakin jonkin verrran ajella. Ois hyvä jos ois joku isompi tila jossa vois 1pyöräillä koko talaven.
Pyörä: Koxx-onen Devil 20", vanahan tavallisen 1pyöräsen möin kaverille.
Siinä tuli jottai kerrottua. Aika pitkästi :D
juusor
2006-10-29, 07:19 PM
Joku tän tapanen oli mullaki mielessä mutta ei saanu aikaseks... Eero onneks hoiti homman ettei laiskan tarvinnu vaivautua:D On päässyt noi laskut sekoamaan näistä harrastajista kun niitä tänne melkein kuukausittain tänne uusia ilmaantuu:p
Eli olen Juuso Rantanen 18v Littoisista ihan siitä Turun vierestä.
Aluksi ostin kaverilta(emil) sellasen peruspyörän joskus siinä kaks vuotta sitte. Viime vuonna sitte hankin koxxin 24"MUnin ja viime keväänä Koxxin white widow trialin. Aika laiskasti on tullu ajeltua viimeaikoina mutta en lajia ajatellut hylätä kuitenkaan. Sydäntä lähinnä on toi muniminen jos vaan ois vähä parempia paikkoja täälläpäin. Tavoitteena ois tossa trialissa kehittyä sen verran että kehtais videoita vääntää näitten kaverusten kanssa:D Eli hyppykorkeutta aion lisää hankkia joskus tulevaisuudessa.
Ja hienoahan ois kanssa edistää tätä lajia täällä Suomessa. Ja tutustua näihin hulluihin jotka tätä harrastaa.
Että sillä tavalla:)
jonttaxtr
2006-10-30, 09:36 AM
Minä oun Kuappisen Jontta Kuoppijosta, ikkee on tullunna kerrytettyvä vuojesta 1981 suakka. Rällään perse ruvella Onza MUni:lla. Harrastuksen taesin alottaa kolomisen vuotta sitten, kun ostin http://www.sirkuskosmonautti.com/ -jannulta semmosen perus mallin unikykkelin iisalmesta. Vuojen harrasteltuani äitini sanoi että käsien pesulle ja syömään.:rolleyes:
Mä sit edustan varttuneempaa sukupolvea tässä lajissa, et kuuluun varmaan ikämiesten sarjaan.
Nimi:Juha Sipola
Ikä: 28v
Sijainti:Jyväskylä
Aloitin: Heinäkuussa -06 omavalmisteisella 24" pyörällä. Myöhemmin tuli rakenneltua 28" työmatkapyörä. Omistan myös yhden "oikean" yksipyöräisen eli Nimbus muni, jossa KH 06 vanne kasattu KH 07 navan ja kampien ympärille.
Miksi harrastan: Näin pätkän yksipyöräilyä videolla enkä voinut vastustaa kiusausta. Täytyy sanoa että jo vastaantulijoiden hymyn takia kanattaa ajaa.
Ajotyyli: Mies istuu satulassa ja kädet vatkaa ympärillä:D Olis kiva väittää että muni, mutta xc on lähempänä totuutta kun polkuja on kiva ajaa ja työmatkaa 6km suuntaan tulee ajeltua aika paljon. Paikallisella leikkikentällä ja skeittiparkissa harjoittelen pientä kikkailua.
jarkko
2006-11-03, 07:41 AM
Mä vedän tällä hetkellä ikäenkat.
Jarkko Kyllönen, 29v, Helsinki.
Aloitin toukokuussa ´06, innostuin hommasta kun joku oli pistänyt eräälle fillaritrial-foorumille linkin ruotsalaissällien videoon. Hankin Montyn trial-yksipyöräisen, kun se oli halvin ja sen sai nopeimmin. Ihan hyvin se on tähän asti kestänyt, tosin mun ajaminen on lähinnä xc/munia ja yleistä opettelua. Ei vanha mies uskalla hirveästi hyppiä ;)
Muutama kaveri on ostanut pyörän kesän ja syksyn aikana, ja ajajia Helsingissä on nyt ainakin neljä. Olemme kaikki enemmän tai vähemmän noviisitasolla vielä.
jonttaxtr
2006-11-05, 06:15 PM
Ikäloppuja pappoja! Ja hauraat luut! :rolleyes:
banaani
2006-11-07, 06:53 PM
Nyt kun on kolme päivää polkenut niin kehtaa jo sanoo harrastavansa =)
Eli olen Jyrki, 23-vuotias yrittäjä ja opiskelija Turusta.
Talvi iski niskaan kun piti harrastus aloittaa joten Kupittaan Euromarketin parkkihallin perällä on nyt kolmena viime iltana tullut yhteensä 5 tuntia poljettua ja oon kyllä liekeissä tohon lajiin. Ilman tukea saatan päästä pyörän selkään ja pari kierrosta hallin ympäri riittää taidot, sen jälkeen herpaantuu ote. Mutta kehityskäyrä on rajussa nousussa =)
Nimbus muni 24" on pyörä ja poluille ja koulumatkalle on tarkotus suunnata kun taidot riittää sileeltä betonilta poistumiseen.
Joo eli mää oon Paulus Sipilä 16v Kokkolasta. Micken kaa yritetään täälläpäin säätää.
Harrastanut oon siitä asti kun alkeet opettelin Micken pyörällä. Sen jälkeen sitten ostin sen kun kaveri siirtyi jo järeämpään kalustoon.
Trial, freestyle ja muni kiinnostaa ja sen oon huomannu että freestylessä tulee enemmän mustelmia ku trialissa (ainaki näin alussa).
Ja harrastan sen takia ku tää on niin rentoo.
Ja pyöränä mulla on tuo romu Koxxin penkillä. Sanokaapa kannattaisko hankkia http://www.unicycle.uk.com/shop/shopdisplayproduct.asp?catalogid=644 ?
eero-poika
2006-11-14, 04:55 PM
Sanokaapa kannattaisko hankkia http://www.unicycle.uk.com/shop/shopdisplayproduct.asp?catalogid=644 ?
Alkuun: terveppä terve ja teretulemast lajin pariin ja foorumille minunkin puolesta! Tässä on yks topicci täältä Suomen foorumilta koskien tuota asiaa ainaki mun mielestä. http://www.unicyclist.com/forums/showthread.php?t=54134
Jos aikoo jatkaa lajin parissa ja muutenkin niin suosittelen heti alusta ihan kunnollisen ja kestävän pyörän ostoa. Kyl siinä mun mielestä säästää kun näin tekee. :)
Micke
2006-11-15, 02:07 PM
hyvä pale. osta vaa se qu-ax nii sillä on parempi munittaakki
nasykka
2006-11-17, 09:19 PM
No jos 25 ikäiset on pappoja niin täällä edelleen yksi rapiat 41 vuotias, joka lumen vähyyden takia tarttee yksipyöräistä kuntoilulaitteena edelleen. Kesä meni että hurahti ja matkaa ajelin vain pikkusen (kestävyyslaji).
Eli Pekka Nyman (1965 syntynyt) Pelkosenniemeltä Kemin Lapista, eikä nyt niin vielä hirmu vahnaksi itseään tunne kun 24" Munilla vielä pystyssä pysyy. Yksinäisiä Lapin susia...
t.nasykka :p
aleksi.palola
2006-11-18, 10:44 AM
Tässä taas yksi Turun pojista lisää.
Aleksi Palola on nimi ja -88 vuonna syntynyt. Ajelu on tullut alotettua tossa vuoden 2005 keskikesällä.
Ja harrastan yksipyöräilyä ( :cool: ) eli toisin sanoen kaikki mahdollinen kiinnostaa, Trial, Street, Freestyle ja nyt on tullut fiilis että pitäis saada Cokeri että pääsis ajamaan vähän matkaakin :eek: .
Mutta eipä tässä mitään kummempia, omaksi ja vähän myös muiden iloksi tätä tulee harrastettua.
henkka
2006-11-24, 09:22 PM
Minä taidan sitten olla nuorin.
Nimeltäni Henri Heikinheimo (-93) ja asustelen täällä Pohjanmaalla Haukiputaalla. Olen ajellut nyt pari kuukautta ja MUnia lähinnä harrastelen, sekä vähän trialia ja freestylea. Yksipyöräisinäni toimivat 20" Dodger ja 24" KH MUni.
Micke
2006-12-12, 05:30 PM
henkka, onko muuten sielä vähän pohjosemmassa pohojanmaalla sielä haukiputtaan lähettyvillä monta ykspyöräilijää?
henkka
2006-12-13, 01:11 PM
Yksi ainakin, jota en tietääkseni ole koskaan nähnytkään. Eli eipä oikeastaan. :(
juhku
2006-12-23, 05:49 PM
Juhani täällä moi. Aitoosta tulen.. ai missä se on? pähkäilkääpä sitä. :D Yksipyöräisen ostin ihan muutama päivä sitten ja reeni on kova meidän eteisessä. saa seinät kyytiä kun pyörä lentää.
Tarkotus olis kyllä nyt eka oppia ajamaan ihan kunnolla ja sitten trial temppuja ruveta hinkkaamaan. Pyörä on joku evolution ostin sen huudosta. Luultavasti saksalainen kun oli ohjeet vain saksaksi.
uniikki
2007-02-18, 08:48 PM
Lohtajalta ilmoittautuu kaksi Veli-Kalle (http://www.unicyclist.com/index.php?page=gallery&g2_itemId=196076) (1965) ja Tuomas (http://www.unicyclist.com/index.php?page=gallery&g2_itemId=196068) (1997) Pajunpää
Ikämiehiin ja junioreihin :)
gearloose
2007-08-15, 06:41 PM
Pappa (eli ikää 26) pohjoisen pyöräilykaupungista Oulusta nostaa käden pystyyn! Pyörä tuli hankittua kuukausi sitten ja nyt alkaa jo parin kilometrin lenkit onnistua ilman täydellistä läkähtymistä:p
Eiköhän tännekin perukoille saada vielä lisää harrastajia, kaverit ainakin innolla kokeilemassa ja monia vastaantulijoitankin näyttäisi alkavan syyhyttää:D
Micke
2007-08-16, 11:39 AM
tervetuloa foorumille. minkälaisen pyörän oot laittanu? :D
petri
2007-08-16, 03:52 PM
Metusalem Helsingistä ilmoittautuu:
Nimi: Petri Riihikallio
Asuinpaikka: Helsinki
Ikä: 41 vee
Harrastanut: Aloitin toukokuussa '07
Millaista yksipyöräilyä: Horjuvaa
Miksi harrastan, tavoitteet: Taittaa työmatka ehjin nahoin jonain päivänä. Free mount onnistui ekan kerran tällä viikolla, eli hidasta kehitystä on havaittavissa. Pidän uuden opettelusta ja osasin jo ajaa neli-, kolmi- ja kaksipyöräisellä, joten tämä on aika johdonmukainen jatko.
Pyörät: Merkitön 20" ja Pashley Muni 26"
(http://unicycling.org/roster/index.php?country=finland)
Helsingissä ei juuri 1pyöräilijöitä näy, missähän luuraavat? Minä sentään kävelen koiran perässä eteläisiä kaupunginosia ristiin rastiin päivittäin. Itse käyn lenkeillä Kaivopuistossa/Merisataman rannassa, mutta iltasella kun on vähemmän liikkuvia maaleja esteenä. Satunnaisten vastaantulijoiden ilmeistä päätellen hekään eivät ole ennen moista touhua nähneet.
gearloose
2007-08-16, 07:21 PM
tervetuloa foorumille. minkälaisen pyörän oot laittanu? :D
Saksasta tilasin 24" Qu-ax:in. Halpa hinta tuntui kostautuvan siinä, että pari kertaa päälykumi on alkanut omia aikojaan pullistumaan pois paikaltaan. Paineella ei tuntunut olevan vaikutusta, se vaan on jotenkin liian iso.:(
Pystyssäpysymisen oppiminen vei sorapihalla reilusti aikaa, ja kun eka kerran pääsin asfaltille kokeileen, niin fiilis oli lähinnä, että näin helppoako tää onkin. Ja sitte taas soralle hakeen haastetta:cool:
henkka
2007-08-16, 07:47 PM
Saksasta tilasin 24" Qu-ax:in. Halpa hinta tuntui kostautuvan siinä, että pari kertaa päälykumi on alkanut omia aikojaan pullistumaan pois paikaltaan. Paineella ei tuntunut olevan vaikutusta, se vaan on jotenkin liian iso.:(
Pystyssäpysymisen oppiminen vei sorapihalla reilusti aikaa, ja kun eka kerran pääsin asfaltille kokeileen, niin fiilis oli lähinnä, että näin helppoako tää onkin. Ja sitte taas soralle hakeen haastetta:cool:
Itsellä sama homma oli tuon 20" Dodgerin kanssa. Ei kumi meinaa pysyä kunnolla paikoillaan, kalliimpien ja parempien pyörien kanssa ei ole koskaan ollut tuota ongelmaa.
aleksi.palola
2007-08-19, 12:04 PM
Helsingissä ei juuri 1pyöräilijöitä näy, missähän luuraavat?
Kohta puoliin saattaa sielläkin näkyä muutama kun kaksi kaveria lähtevät opiskelemaan sinne helsingin suunnalle ja molemmat omistavat pyörät ja osaavat ajaa, tosin vähille on laji jääny niilläkin viime aikoina. Mut ehkäpä ne uusilla mestoilla taas vaivautuu hyppäämään satulaan.
Bumbba
2007-08-27, 05:52 PM
Nimi: Herkko Raivonen
Vuosimallia 92-
Asuinpaikka: jämsänkoski
Kalusto: Qu-Ax luxus white 20''
Elikkäs olen ihan aloittelija pyöräilijä kun viikon (20.8.07 pyörän sain) olen kyseistä lajia harrastanut, mutta päivässä saattaa matkaa tulla jo 10km. Meno on aika epävarmaa mutta kyllä se siitä korjaantuu.
Micke
2007-08-29, 12:10 PM
teretulemast foorumille. onko paljo tullu ajettua?
Bumbba
2007-08-29, 05:25 PM
Kiitos. ajettua tuolla on nyt varmaan tullut 70-80 km : ) mutta kai sitä kohtapuoliin pitäisi uusi pyörä hommata ; )
zewski4
2007-09-09, 06:56 PM
Elikkäs...
Jere Nokkonen on nimi ja porissa poljen. Valitettavasti ei paljoo muita lajin harrastajia täälläpäin näy. Ei siis yhtään. Ikää tulee tossa tammikuussa kertyneeks 18 vuotta ja tän vuoden huhti-toukokuun taitteesta asti oon ton lelun kans pelleilly. Perusasioita vaa treenaillu tossa kadulla ja tässä muutama päivä takaperin tuli kokeiltuu hyppyjä, mut eipä meinaa pyörä kestää, että eiku järeempää hankkimaa. :D
Ja sen verran vois lisätä, että pyörä on 20" merkitön lelu. :P
jarkko
2007-09-12, 06:42 PM
Helsingissä ei juuri 1pyöräilijöitä näy, missähän luuraavat? Minä sentään kävelen koiran perässä eteläisiä kaupunginosia ristiin rastiin päivittäin. Itse käyn lenkeillä Kaivopuistossa/Merisataman rannassa, mutta iltasella kun on vähemmän liikkuvia maaleja esteenä. Satunnaisten vastaantulijoiden ilmeistä päätellen hekään eivät ole ennen moista touhua nähneet.
Itäisen Helsingin metsistä saattaa joskus löytyä yksi tai kaksi. Vuosaaressa on hyviä pätkiä.
Micke
2007-09-26, 02:20 PM
Elikkäs...
Jere Nokkonen on nimi ja porissa poljen. Valitettavasti ei paljoo muita lajin harrastajia täälläpäin näy. Ei siis yhtään. Ikää tulee tossa tammikuussa kertyneeks 18 vuotta ja tän vuoden huhti-toukokuun taitteesta asti oon ton lelun kans pelleilly. Perusasioita vaa treenaillu tossa kadulla ja tässä muutama päivä takaperin tuli kokeiltuu hyppyjä, mut eipä meinaa pyörä kestää, että eiku järeempää hankkimaa. :D
Ja sen verran vois lisätä, että pyörä on 20" merkitön lelu. :P
pittää tämäki herättää henkiin ko näyttää olla aika hiljasta.
zewski, ookko ajellu ja ookko ostamassa järeämpää kalustoa?
zewski4
2007-09-29, 03:04 PM
pittää tämäki herättää henkiin ko näyttää olla aika hiljasta.
zewski, ookko ajellu ja ookko ostamassa järeämpää kalustoa?
Ajattelin just ihan samaa, että kuollutta on. Mutta siis...oon juu uutta ostamassa, mut säästeliäänä kaverina se ei helppoa ole, maksaa niin maan prkleesti. Ja toine ongelma on, että ostaako 24" vai 20" oikee pirun isolla renkaalla. Tarkotuksena olis pystyä pelleilemään kaikkea trial tyyppistä mut kuitenki ajelemaan jonkunnäkösiä matkoja. :) olisko vinkkejä.
henkka
2007-09-29, 06:01 PM
Ostahhan 24" suht pitkillä kammilla tai 20" (19") 125-137 mm kammilla. Itellä on 24" ja 20" KH. Pienemmällä on helpompi tehä kaikennäkösiä temppuja, isommalla ajaa paremmin matkoja. Trialia pystyy ajamaan ihan hyvin molemmilla.
Micke
2007-09-30, 12:11 PM
ainaha se on parempi ajjaa matkaa mitä isompi rengas on. sit ainaski streettiin käy hyvin 20". mut onko joku merkki mitä oot miettiny?
zewski4
2007-10-07, 05:40 PM
Ei oo mitää erityistä mielessä, joku laadukas kuitenkin, ettei sitte tarvis vähään aikaan ostaa. :P
Bumbba
2007-10-16, 07:55 PM
Mitä pyörää suosittelisitte tälläiselle 100kg järkäleelle joka on jo kesästä asti ajanut ja haluaa oppia uusia juttuja. Elikkä sellainen pyörä olisi hankinnassa jolla voisi ajaa jtn muutaman kilometrin matkoja ja heittää myös pientä trikkiä.?
henkka
2007-10-17, 10:53 AM
Ostahhan 24" suht pitkillä kammilla tai 20" (19") 125-137 mm kammilla. Itellä on 24" ja 20" KH. Pienemmällä on helpompi tehä kaikennäkösiä temppuja, isommalla ajaa paremmin matkoja. Trialia pystyy ajamaan ihan hyvin molemmilla.
Niinku aikasemmin jo kerkesin sanoa. Pienemmällä on helpompi tehä temppuja, isommalla ajaa paremmin matkoja. 100 kiloista kestää vallan mainosti trial pyörät ja MUnit. Ite oon kyllä ajanu kerran yli 10 kilometriä tolla 20 tuumasellaki, mutta kyllä 24" on huomattavasti nopeampi.
Micke
2007-10-17, 12:07 PM
mutta jos ihan streettemppuja haluaa opetella nii kannattaa olla 20" mutta sillä on aika hikistä ajella matkaa. jos oikeesti haluaa pitempiäki matkoja enemmänki ajella niin kannattaa olla reilusti isompi sitte
henkka
2007-10-17, 02:40 PM
Nii. Jos rahat riittää, niin osta 20 tuumanen ja 29 tai 36 tuumanen pyörä. Esimerkiks 24" KH:n hinnalla (429 € Municycle.comissa) saat 20" Nimbus ISIS trialpyörän (249 €) ja 29" Qu-ax Crossin (199 €). Parilla kympillä menee yli tuosta KH:sta.
Bumbba
2007-10-17, 03:38 PM
Kaippa minä nyt aluksi streettiä aloittelen ajamaan. Onko netissä mitään sivustoa jossa kerrottaisiin tempuista yms.?
henkka
2007-10-17, 06:14 PM
Yleistä tietoa streetistä ja temppujen selityksiä:
http://en.wikibooks.org/wiki/The_Unicyclopedia/Street
Neuvoja ja vinkkejä streettitemppuihin:
http://www.freewebs.com/andrewcarter/street.htm
Crankflip tutorial:
http://unicycle.tv/video/398-CrankflipTutorial
Ja viimeseksi vielä oma suomenkielinen sähellys wikipediaan streetistä ja tempuista. http://fi.wikipedia.org/wiki/Street-yksipy%C3%B6r%C3%A4ily
Bumbba
2007-10-17, 07:04 PM
Kiitän^^.
minkä merkkistä ja mallista pyörää suosittelisitte?
Micke
2007-10-19, 12:28 PM
pyörä kannattaa olla ihan streettipyörä tai jonkulainen trialpyörä jos streettiä haluaa harrastaa. streetissä renkaan koko on 20 tuumaa yleensä. nuo kris holm-pyörät on varmasti hyviä vaikka en ite ookkaan kokkeillu mutta ne on aika kalliita. koxxilla (www.koxx-one.com) on kans hyviä pyöriä, esim mulla on tuo devil ja oon ollu tosi tyytyväinen siihen. kannattaa käyä kattoo www.bestbrakes.net sielä on myynnisä koxx-onen pyöriä. mut sit on qu-ax ja nimbus-pyöriä ja niistä saa tietoo www.unicycle.com. siinä on ne yleisimmän streettipyörät :D
latepate95
2009-06-02, 12:33 PM
Eli nimi Setälän Lauri
Asuinpaikka:Alavus(pohojammaalla senäjojen vieressä:D)
Laji:trial
pyörä koxxin white widown
Nimi: Oskar Eklund
Asuinpaikka: Korso,Vantaa
Ikä: 14
Harrastanut: noin puoli vuotta
Laji: Trial, street, flat
Harrastan: koska se on hauskaa ja haluan osallistua kisoihin.
Pyörä: QU-AX trial 2009
Hyvä idea tämä :D
joulupukinkuumalinja
2009-06-04, 01:35 PM
päiviä vaan minä olen oskari(osku)jaakkola olen syntynyt v.1996 ja olen harrastanu jotain päälle kuukauden.pääsen tohon pyörän selkään ajaa osaan jo kotalaisen hyvin ja onnistunut hyppäämään tommosen puu lavan päälle ja pysyin vielä pystyssäkin:Dtriali on minusta mielenkiintoisinta ja ajelen tommosella qu-ax luxs pyöräl.kellään kaveril ei oo mut 1 on kohta puolin hankkimas.suurin saavutukseni on ehkä että onnistuin ajamaan kaverille 3km matkan ja kaaduin 8kertaa
latepate95
2009-06-04, 01:47 PM
Hienoa:)
Ikäni muuten 14v
Eetuboy
2009-06-07, 03:00 PM
Nimi:Eetu
Ikä:13
Asuinpaikka:Lieksa
Laji:trial(aloittelen)
Pyörä:Qu-ax joku tavan pyörä
hyvä idea tämä tämmöinen!
:D
asun leppävirral jä ikä 13
aika vanhoi pakui näkyy tääl oleen
Sanokeepa mulle ku osaan ajaa ykspyöräsellä (myös taakse pari polkaisua),
hyppiä, hyppiä asteta, ja kaikkea muuta pientä kivaa enkä ole vielä ammattilainen. mulle tuli semmonen ongelma että ku harkkasin ajamista (satula takana raahaten) niin satula meni rikki. niin minkä pyörän hankkisin ku nykynen on motonetistä ostettu romu.
Yurih
2009-06-23, 06:56 PM
Sanokeepa mulle ku osaan ajaa ykspyöräsellä (myös taakse pari polkaisua),
hyppiä, hyppiä asteta, ja kaikkea muuta pientä kivaa enkä ole vielä ammattilainen. mulle tuli semmonen ongelma että ku harkkasin ajamista (satula takana raahaten) niin satula meni rikki. niin minkä pyörän hankkisin ku nykynen on motonetistä ostettu romu.
No kerroppas meille hiukkasen, että minkä tyylinen yksipyöräily kiinnostaa, niin olis mukavampi neuvoa :) Elikkä kiinnostaako freestyle, trial, street, flat, muni, matka, vaiko kenties joku ihan muu tai jotakin siltä väliltä :D
nebulus
2009-06-24, 06:49 AM
Nimi: Mikko
Ikä: 29
Oululainen
Fillarina 36" UDC, ihan vain lenkkeilykäytössä, kerran työmatkaakin ajanut.
vuorinen
2009-07-02, 06:57 AM
Pitänee ilmoittaa itsensä tänne myöskin, yli 20 vuotiaat taitavat olla pappa sarjassa.
Nimi; Mara
25v,
Espoo
Vuoden verran ajellut lähinnä munia ja Trialia. Pyörinä Koxx Devil Gold sekä QU-AX 24" ISIS Muni.
Viimeksi ajamassa Tahkon MTB kisan 25km sarja läpi tuolla QU-AX:lla.
No kerroppas meille hiukkasen, että minkä tyylinen yksipyöräily kiinnostaa, niin olis mukavampi neuvoa :) Elikkä kiinnostaako freestyle, trial, street, flat, muni, matka, vaiko kenties joku ihan muu tai jotakin siltä väliltä :D
trial ja oon aik pätkä (145 cm) et varmaa pitäs olla 18 tuummaa:rolleyes:
Eetuboy
2009-07-02, 12:25 PM
No nyt alkajaisiksi sanon että tuskin löydät mistään 18 tuumasta varmaan tarkoitit 19 tuumasta ja hommaat lyhyemmän satulaputken jos mukana ei tule :D
no mitä olisit mieltä qu-ax muni/trial se on kuulema hyvä :D:D
No nyt alkajaisiksi sanon että tuskin löydät mistään 18 tuumasta varmaan tarkoitit 19 tuumasta ja hommaat lyhyemmän satulaputken jos mukana ei tule :D
no mitä olisit mieltä qu-ax muni/trial se on kuulema hyvä :D:D
kullä se saattaa olla nii etta en mä 20 tuumasest luovu... pitäs opetella varmaa lähes uuelleen ajaan
kyllä sen satulaputken sasa luhyemmäs rälläkällä:p:p
mitä sanoisitte tästä:
http://www.unicycle.se/shop/shopdisplayproduct.asp?catalogid=13
ei se 20 tuumasesta 19 tuumaseen ois niin iso ero ja tus on viel korkeenpi kumi :rolleyes::eek::cool:
Ransu
2009-07-02, 06:44 PM
Ilmiannan itseni.
Ransu
23v
Espoo
Pyöränä 20" Koxx one Sand Grey
Pari kuukautta olen kerenny harjoitella.
Tähän mennessä on tullut ajettua vähän matkaa,munia,sekä trialia.
Sotkin viime Tahko MTB:ssä 25 km lenkin tuolla pyörällä.
vuorinen
2009-07-03, 06:44 AM
mitä sanoisitte tästä:
http://www.unicycle.se/shop/shopdisplayproduct.asp?catalogid=13
ei se 20 tuumasesta 19 tuumaseen ois niin iso ero ja tus on viel korkeenpi kumi :rolleyes::eek::cool:
Tilasin Ranskasta tehtaan myymälästä itselleni Trial pelin pari kuukautta sitten. Tuo K-124 House on selkeästi halpa jos haluaa / kelpuuttaa Koxx:n kannattaa tutustua ainakin. Eihän ne kaikista halvimpia ole, mutta jämäkältä vaikuttaa.
http://www.k-124house.com/Monocycles/monocycles/all
Tilattiin kaverin kanssa niin toimituskulut kahdelle oli yhteensä 15e.
Pitänee ilmoittaa itsensä tänne myöskin, yli 20 vuotiaat taitavat olla pappa sarjassa.
Nimi; Mara
25v,
Espoo
Vuoden verran ajellut lähinnä munia ja Trialia. Pyörinä Koxx Devil Gold sekä QU-AX 24" ISIS Muni.
Viimeksi ajamassa Tahkon MTB kisan 25km sarja läpi tuolla QU-AX:lla.
Mä muuten näin kuvia muutamasta yksipyöräilijästä sieltä tahkolta ja yhdellä oli tuo QU-AX 24 muni. Olisikohan se ollut sinä?
Jaahas... taidan olla vanhimmasta päästä...
Nimi:Osmo Nummelin
Asuinpaikka: Turku
Ikä: 52
Nelisen vuotta oon harrastanut ja aloitin sellaisella muovivanteisella 20" joita sai joskus Motonetistä. Nyt mulla on parivuotta ollut 26" Nimbus jolla ajelen Ruissalon luontopolkuja.
vuorinen
2009-07-03, 09:43 AM
Mä muuten näin kuvia muutamasta yksipyöräilijästä sieltä tahkolta ja yhdellä oli tuo QU-AX 24 muni. Olisikohan se ollut sinä?
Sama kaveri, ei meitä Tahkolla ollut yksipyöräisillä koko 1450 hengestä lähdöissä kuin minä Qu-Ax:lla ja kaveri Koxx:n 20":lla.
Tilasin Ranskasta tehtaan myymälästä itselleni Trial pelin pari kuukautta sitten. Tuo K-124 House on selkeästi halpa jos haluaa / kelpuuttaa Koxx:n kannattaa tutustua ainakin. Eihän ne kaikista halvimpia ole, mutta jämäkältä vaikuttaa.
http://www.k-124house.com/Monocycles/monocycles/all
Tilattiin kaverin kanssa niin toimituskulut kahdelle oli yhteensä 15e.
kyllä aika hyvältä näyttää...:rolleyes: kyllä tossa näkyy olevan metalli polkimet. nykysen pyörän polkimet oli muovia va niissä olevat piikit kulu--> lipee aika usein jalka polkimelt.:confused:
Yurih
2009-07-04, 06:34 PM
kyllä aika hyvältä näyttää...:rolleyes: kyllä tossa näkyy olevan metalli polkimet. nykysen pyörän polkimet oli muovia va niissä olevat piikit kulu--> lipee aika usein jalka polkimelt.:confused:
Jep, Koxxin pyörät on laatutavaraa ja halvimmallahan ne tulee suoraan tuolta Ranskasta :)
Nimi: Markku
Ikä: 38
Harrastanut: n. 1kk
Millaista yksipyöräilyä: Horjuvaa lenkkeilyä hiekkateillä (8km nyt pisin lenkki)
Miksi harrastan, tavoitteet: 0. kuntoilua 1. Hauskanpitoa 2. oppimisen riemua 3. vähemmän kipua tulevaisuudessa, jonkun isomman alamäen jos sais tempaistua pystyssä...
Pyörä: 24" Nimbus MUni ISIS 2009 (ruotsista tuli kun oli kiire moisen hankinnalla, toivottavasti ei osoittaudu ihan tunkiksi)
complete
2009-07-23, 06:36 AM
nimi:Niko
asuinpaikka:hidden village of lieksa
ikä:15
harrastanut:n.3kk
millaista yksipyöräilyä:cc,trial,muni ja road
miksi harrastan:1.taitojen kasvattaminen 2.muilla ei ainakaan ole :) 3.hauskempaa ku fillarilla sotkeminen
pyörä:qu-ax luxus punanen pyöristä mahtavin
jokuka
2009-07-23, 08:16 AM
Nimi: Vallu (ihan oikeesti)
Asuinpaikka: Lieksa
Ikä: 13
Harrastanut: 8 päivää :D
Millaista yksipyöräilyä: kaikkee mahollista ja mahotonta
Miksi harrastan: 1. se on kivaa/hauskaa. 2. "Haastava" laji. 3. saa katseita. (no kun kaikki töllää aina kun ajan sillä)
Pyörä: qu-ax Luxus musta 20"
Kaveri kun osti ykspyöräsen niin sitten innostuin ajamaan sillä jolloin parin päivän päästä päätin hankkii oman. Sillon oli vaan kahella henkilöllä ykspyöräset niin nyt on jo seihtemällä hepulla sellaset ja yks tulee viel ainakin lisää.
Eetuboy
2009-07-23, 03:50 PM
Päivitän tietojani:
Pyörä:Nimbus Street 08
Laji:Street:
:D:D
tuomas
2009-07-24, 02:30 PM
Nimi: Tuomas
Ikä: 44
Harrastanut: vaihtelevalla intensiteetillä pari vuotta
Millaista yksipyöräilyä: Työmatkapyöräilyä ja lenkkeilyä Keskuspuistossa
Miksi harrastan, tavoitteet: Kuntoilumielessä ajelen
Pyörä: periaatteessa Qu-Ax Cross 29". Tosin tällä hetkellä runko, kammet ja satula muita merkkejä.
Millaista yksipyöräilyä: Horjuvaa lenkkeilyä hiekkateillä (8km nyt pisin lenkki)
Miksi harrastan, tavoitteet: 0. kuntoilua 1. Hauskanpitoa 2. oppimisen riemua 3. vähemmän kipua tulevaisuudessa, jonkun isomman alamäen jos sais tempaistua pystyssä...
Missäpäin ajelet, meillä on aika samanlaiset profiilit? Voitais polkea joskus yhdessä.
Tiina
2009-07-25, 10:36 AM
Nimi: Tiina
Asuinpaikka: Kainuussa jossakin <:
Ikä: 17
Harrastanut: n. 3 vuotta
Millaista yksipyöräilyä: MUni,Freestyle.
Miksi harrastan, tavoitteet:
Yksipyöräily on todella mukavaa ja aina riittää jotain uutta opittavaa, koskaan ei kyllästy ;> Tavoitteita riittää aina, esim. olen todella huono hyppimään pyörän kanssa ja takaperinkin voisi aina ajaa paremmin :o :D
Pyörät: MUNI 20" QU-AX ja toinen pyörä on ööö. :D pakko myöntää että toisen pyörän merkistä yms minulla ei ole mitään muistikuvaa :D
fartman
2009-08-19, 05:24 PM
nimi: Joona
Ikä: 15
Laji: road, alkeellinen trial
Miks harrastan: 1.Se on hauskaa 2,huvikseen 3.muuten vaan
mä oon ihminen!!!
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.