View Full Version : Suomen MUni/Trial/XC-meet 2006
eero-poika
2005-11-06, 05:12 PM
No niin. Se vanha topicci meni sen siliän tien, joten koin tarpeelliseks laittaa tän uudestaan listoille. Elikkäs miittiä ollaan kaavailemassa ens kesälle. Jontta voi varmaan ehtiessään tähän jotaan tarkempaa sepustaa..? :D Ja jos/kun tietopäivitystäkin tulee! Ihan Paavalia varten tohon ton "XC":nkin laitoin... :eek:
PS. Pitäis varmaan pitää tää topicci hengissä ettei joudu Gilbyn ö-mappiin ihan heti.
jonttaxtr
2005-11-06, 07:22 PM
Juu!!! Ja trallati traa!!!
Viimekesäiseen miittiin oli niin kova tungos (2hlö), jotta se olisi tarkoitus hyvien kokemusten pohjalta järjestää uuudelleen. Täällä kuopiossa on ainakin kaksi innokasta meet-osallistujaa, ja olemme innokkaita lienee myös järkkäämään tänne jotain, jos saamme kannatusta.
nasykka
2005-11-14, 08:49 PM
Tuli vaan mieleen sellainen juttu. Ostin ittelle alkukesästä muutaman peruspyörän, jooa opettelin eteenpäin ajon.
Nyt olen saanut tunturin freestylerit innostumaan ja tilasin 11kpl pyöriä Pelkosenniemen koululaisille. Ennen joulua aloitetaan treenit ja kesällä kylällä on noin 10-15 uutta pyöräilijää ja varmaan sitten muutama Munin ostajakin kesäksi tiedossa.
Harrastajia on kutenkn tosi vähän, niin en tiedä, mutta olisiko Pyhätunturi sopiva kesän 2006 kokoontumisajojen paikka? 1100 asukasta ja 15 yksipyörää, eli yli 1%lla Pelkosenniemeläisistä on kohta yksipyöräinen.
t:Velu:confused: :confused:
juusor
2005-11-15, 12:05 PM
Tuli vaan mieleen sellainen juttu. Ostin ittelle alkukesästä muutaman peruspyörän, jooa opettelin eteenpäin ajon.
Nytaan olen saanut tunturin freestylerit innostum ja tilasin 11kpl pyöriä Pelkosenniemen koululaisille. Ennen joulua aloitetaan treenit ja kesällä kylällä on noin 10-15 uutta pyöräilijää ja varmaan sitten muutama Munin ostajakin kesäksi tiedossa.
Harrastajia on kutenkn tosi vähän, niin en tiedä, mutta olisiko Pyhätunturi sopiva kesän 2006 kokoontumisajojen paikka? 1100 asukasta ja 15 yksipyörää, eli yli 1%lla Pelkosenniemeläisistä on kohta yksipyöräinen.
t:Velu:confused: :confused:
Tervetuloa foorumille!
Aina mukavaa kun joku suomalainenkin löytää näille sivuille. Ja vielä mukavampaa on kuulla että yksipyöräilijöiden joukkoa ollaan kasvattamassa oikein urakalla:). Minkähän ikäisistä oppilaista on kyse?
Pyhätunturikin kuulostaa oikein mukavalta paikalta MUnimista ajatellen. Luulisi sen peittoavan turun seudun metsiköt:D. En siis ainakaan heti lähtis hylkäämään ajatusta sinne kokoontumisesta.
aleksi.palola
2005-11-15, 04:44 PM
Samalla linjalla oon juuson kanssa. Olis kunnon tutnturilla varmaan enemmän tarjottavaa kuin etelä suomen lähiö metsillä.
Tosin sellanen paikka olis jees mis olis tuolihissi tunturille ni vois sillä päästä ylös ettei kävellä tartteis :p
Mut mä ainakin kiinnostuin tuosta ajatuksesta että siellä päin kokoonnuttaisiin.
eero-poika
2005-11-15, 04:59 PM
Hyvältähän se kuulostaa mut täytyy ottaa huomioon että on siinä aika paljon järjestämistä: kaikki majotukset sun muut. Vähän sellasta huhua oon kuullu että Joke olis alkamas järkkäämään ens vuoden alussa miittiä kesälle Kuopion alpeille... (ja on kuulemma hyvä näissä hommissa) ja en sit tiedä pystyyks se muualle virittämään mitään. Kuulemma on herralla muitakin järkkäys kiireitä. :D
Tietysti täytyy keskustella asiasta ja mikäs mulla sitä vastaan jos siellä Pyhä tunturin päässä joku sitä sitte alkais TARVITTAESSA tosissaan virittämään. Tähän väliin olis hyvä saada kuopiolaistenkin mielipide asiaan... :eek:
aleksi.palola
2005-11-15, 05:04 PM
Hyvältähän se kuulostaa mut täytyy ottaa huomioon että on siinä aika paljon järjestämistä: kaikki majotukset sun muut. Vähän sellasta huhua oon kuullu että Joke olis alkamas järkkäämään ens vuoden alussa miittiä kesälle Kuopion alpeille... (ja on kuulemma hyvä näissä hommissa) ja en sit tiedä pystyyks se muualle virittämään mitään. Kuulemma on herralla muitakin järkkäys kiireitä. :D
Tietysti täytyy keskustella asiasta ja mikäs mulla sitä vastaan jos siellä Pyhä tunturin päässä joku sitä sitte alkais TARVITTAESSA tosissaan virittämään. Tähän väliin olis hyvä saada kuopiolaistenkin mielipide asiaan... :eek:
eiköhän pyhällä oo aika reilusti majotusta vapaana kesällä kun tuo laskettelukausi
ei ole ihan pahimmillaan... että kyl uskon et majotusta löytyy mutta onhan sinne matkaa jonkun verran, mut autollahan pääsee.
mut tosiaan, kaikilta mielipiteitä asiasta vaan tänne.
nasykka
2005-11-15, 08:58 PM
Koululaisia meillä on joku 120kpl ja alakoululle pienempiä pyöriä ja yläkoululle isompia. Lukiossa on 2 kaveria, jotka kirjottaa keväällä.
Pyhällähän on 2 tuolihissiä ja nurmetetut rinteet (sateella pehmeät) jossa on mukavia sattumakiviä joukossa.
Järjestelyt vaativat aina aikaa, jota ittellä on aika vähän (alkukesä kotkanpesillä ja keskikesä soilla), mutta kapasitettia on paikakunnalla riittävästi ja ulkomaisia matkailijoitakin alkukesästä paikalla jokusia.
Kuinkahan saisi netin avulla kansainvälisyyttä tapahtumaan:confused: ?
t.pekka
jonttaxtr
2005-11-16, 06:06 AM
MMMORO!
Kiinnostavaa.
Löytyykös sieltä rinteiden lisäksi "ajokelpoisia" metsäpolkuja?
Ja mikäs on tilanne sen hissin suhteen.
Luulen että jos nyt ensin saataisi ensimmäinen kunnon Finnish-miitti pidettyä, niin voisi ehkä seuraavalla kerralla alkaa kyselemään ulkomaan eläjiä mukhaan.
nasykka
2005-11-17, 07:36 PM
Vanha tuoli hissi johtaa tunturin päälle ja on auki päivittäin? jonkin aikaa taikka pyydettäessä? ainakin viimekesänä oli.
Tunturissa on rakennettu mielenkiintoisia lankkuteitä aapasoille ja puronvarsille, pitkosreittejä, uimarannan polkuja, sekä tietenkin tavallisia poropolkuja.
Voisin ottaa suorituspaikosta muutamia kuvia, vaikka tiedä että kuinka suunniteltua ohjema pitää olla, eiköhän ex tempore ajelu ole tärkeintä ja pieni happening.
Paikkakunnalla on hyviä sponsoreita joilta vosi kysyä pientä tukeakin...? Majoitusta , tms???
jonttaxtr
2005-11-18, 10:32 AM
Kuulostaa veri kuut! Osuuspankilla ois muutes kans mökki pyhällä.
juusor
2005-11-18, 03:28 PM
Kuulostaa mitä mainioimmalta paikalta yksipyöräilyyn.
Ja se tärkeinhän on tietenkin saada tätä joukkoa kasaan että pääsee näkemään mikä porukka tällaistakin lajia harrastaa:p.
Jos joku vielä sponssaisi matkaa ni eihän sitä voi enempä toivoakaan.
aleksi.palola
2005-11-18, 10:48 PM
Aivan, ja tuosta suunnitelsuta. Mun mielestäni kans tarvii olla mitään tarkkaan suunniteltua, kunhan joku osaa vähän kertoa mihin suuntaan kannattaa ajaa ettei eksy lapin erämaihin.
Ja hissi olis ihan mahtava juttu ettei tarttis itteään rasittaa kiipeemisellä :D
eero-poika
2005-11-19, 10:32 AM
Niin no ei kai mitään ihan pilkuntarkkaa suunnitteluu tarvi olla, mut olis hyvä kuitenki sen verran suunnitella ettei tarvis sit aikaa kuluttaa siellä siihen et sit aletaan kattoo missäs tääl voitais ajella ja et mahtaakos toi hissi olla käytössä jne. Kun jos mekin täältä Turusta sinne lähetään niin ei ainakaan vaan lähettäis ihmettelemään että mitäs tehtäis... :D Ja jos ja kun tää miitti järjestetään ni ei sit kaatuis huolimattomaan suunnitteluun, koska tällasii isompii tapauksia ei ole liian usein... Kerran kun järjestetään ni tehdään se sitte kunnolla! :)
Tämä ei siis minkäännäköisenä offencena. Varmasti kaikki asiat on tiedossa ja hoituu mut ilmaisinpa ne nyt kuitenki! :o
jokkeri
2005-11-23, 08:43 AM
Olen ehdottomasti tapahtuman järjestämisen kannalla! Paikka pitää vaan valita oikein. Tässä mielestäni tärkeimmät huomioitava seikat...
- Sopivia ajomestoja (yksipyöräisellä testattuja).
- Sopiva etäisyys osallistujista (matkustusaika).
- Kohtuulliset osallistumiskustannukset (matkat, majoitus yms.).
- Yllä olevien myötä riittävä osallistujamäärä.
Kun nuo on kunnossa niin osallistujia on riittävästi ja tarvittaessa näkyvyyttäkin saadaan (jos sitä nyt halutaan). Näihin suhteutettuna Pyhä ei toimi! Otetaan vaikka Suomen Turku. Sieltä on Pyhälle matkaa 1000km ajoaika siis n. 12h (Kuopiosta 600km/5h). Olen viettänyt Pyhällä hiihtoloman ja ajomatka on, no 600km! Siis viikonloppu keikkaa ei kannata tehdä (varsinkaan etelästä). Toki Pyhänkasteen putouksella olisi näyttävä taiteilla!
Ehdotankin seuraavaa...
Etsitään sopiva paikka Keski-Suomesta! Viikonloppu keikalle järkevä matka on varmasti n. 500km suuntaansa. Itse ainakin olisin valmis tuon matkan tekemään. Mielestäni on tärkeää, että meillä on paikallistuntemusta tapahtumapaikasta.
Tässä yhteydessä on pakko mainita Kuopio ja Puijo yhtenä varsin toimivana paikkana. Täältä löytyy varmasti riittävän haastavia polkuja kaikille. Myös trial kikkailuun löytyy runsaasti paikkoja. Kaupunki on esim. juuri saanut päätökseen keskustan lammen ympärillä olevan puistoalueen kivetyksineen, telineineen ja rappuineen.
Jatketaan keskustelu niin saadaan ensi kesän tapahtumaan enemmän kuin kaksi osallistujaa...
juusor
2005-11-23, 11:55 AM
Turkulaisten yksipyöräilijöiden puolesta sanoisin että ensi kesänä meistä kaksi(toivottavasti) omistaa ajokortin. Ja kun ottaa huomioon että meitä olisi täällä todennäköisesti 7 lähtijää niin autolla lappiin ajaminen ei kuulosta kovinkaan kannattavalta. Junamatkat voisivat tulla kyseeseen koska olemme kaikki opiskelijoita ja siitä seuraa 50% alennusta lipuista. Hinta pääse silti nousemaan aika korkeaksi, mutta ainakin itse olen sitä mieltä että miitti pidetään vaikka mikä olisi. Paikastahan voidaan keskustella ja keskutellaankin vielä.
Pyhätunturihan on siis todettu(?) hyväksi paikaksi pyöräilyä ajatellen. Tai ainakin paikka vaikuttaa hyvältä. Toisaalta Kuopiossa on varmasti reittejä joita pitkin 1pyörällä pääsee painamaan. Ja voisi kuvitella kuopiosta löytyvän otollisemmat olosuhteet trial/kaupunki ajolle. Näkyvyyskin voisi olla hyvä asia ja sitä saisi helpommin kaupungissa?? Tunturi houkuttaa kovasti MUnimaan ja toisaalta Kuopio tutustumaan puijoon ja kaupunkiin.
Kuopio ja pyhä lienevät siis parhaat ehdokkaat koska lajin harrastajia löytyy paikkakunnalta. Kumpi on parempi??
jonttaxtr
2005-11-23, 12:09 PM
Jou, Kyllähän varsinkin turusta lappiin viikonlopuksi ajeleminen lähentelee hulluutta :D Siksipä kannatan Kuopiota.
Onhan tässä vuosia lienee vielä edessä ennen maailmanloppua, joten varmaan keritään pitää miitti kylässä jos toisessakin. Ja täältähän ei ajopaikat viikonlopun aikana pääse loppumaan.
Tänäkesänä kierrettiin virallisessa MUni miitinkissä tämä jokkerin mainitsema lämpäre, jonka ympärille on tehty isolla rahalla isot työt, aikaa kului vain 6 tuntia :rolleyes: Ei siis ehditty edes keskustaa tsekkaamaan.
Toinen päivä meni metsiköitä samoillen.
eero-poika
2005-11-23, 01:13 PM
Turkulaisten yksipyöräilijöiden puolesta sanoisin että ensi kesänä meistä kaksi(toivottavasti) omistaa ajokortin.
Better make it 3!
No onhan tuo totta että eipä sinne Lappiin varmaan kannata lähtee ainakaan täältä Turusta vaikka se ajomestana houkuttelis. :( Kuopio kuulostaa harvinaisen hyvältä ku sinne ei NIIN pitkä oo tuntureitten keskeltä eikä toisaalta täältä Suomen vanhimmasta citystä.
Onhan tässä vuosia lienee vielä edessä ennen maailmanloppua, joten varmaan keritään pitää miitti kylässä jos toisessakin.
Kyllähän se näin on että tulee varmaan jatkossakin miittejä että jos nyt ens vuonna kalakukkomaassa ni joskus tulevaisuudessa jossain muualla. Mihin elämä sitten johdattaakaan? :eek:
Ja tärkeintähän on hauska yhdessäolo, muiden hölmöjen tapaaminen ja se että yleensä järjestetään tällanen perin harvinainen tapaus että vähän useammilta paikkakunnilta kokoonnutaan yhteen paikkaan! :D Oli se paikka mikä tahansa.
aleksi.palola
2005-11-23, 02:28 PM
Onhan tuossa vinhaa perää tuossakin jutussa, ite kyllä ehdin jo innostus Pyhästä ajatuksena, tosin en jaksanu pohtia mitään tarkempia kustannuksia yms.
Ja oon eeron kanssa samoilla linjoilla että tärkeintä on pitää hauskaa ja tavata porukkaa.
paavali
2005-11-27, 01:19 PM
No täytyypä munki nyt välillä laittaa tänne jotakin...
Kyllä täytyy sanoa, että toi Pyhä kuulosti alkuun kyllä harvinaisen hienolta, mutta täytyy myös todeta, että vastalauseissa oli perää.
Kyllähän turustakin nyt Munireittejä löytyy, mutta lapin tuntureilla on se tietty fiilis ja maisema, jolloin ajaminen olisi vähintäänkin taivaallista. Mutta kai niitä hienoja paikkoja jostain keskisuomestakin löytyy. Eikä semmonen pieni pläntti kaupunkiakaan pahitteeksi olisi.:cool:
jonttaxtr
2005-12-05, 10:15 PM
Jotta tämä topikki ei katoaisi bittiavaruuteen, niin voisinkin tässä nyt ehdottaa, että pidettäisi ensi kesän miitinki täällä kuopiossa, ja seuraavana kesänä jos innostuneita järkkääjiä löytyy, jossain muualla.
uniikki
2005-12-18, 08:34 AM
Pidetään molemmissa paikoissa, toinen keväällä ja toinen syksyllä.
eero-poika
2005-12-18, 09:59 AM
Pidetään molemmissa paikoissa, toinen keväällä ja toinen syksyllä.
Molemmissa paikoissa? Siis Kuopiossa ja missä? Pyhä ainakin käy turhan kalliiksi esim. meille turkulaisille. :(
100:s posti muuten... :D
aleksi.palola
2005-12-18, 01:50 PM
Pyhä ainakin käy turhan kalliiksi esim. meille turkulaisille. :(
Tossa en kyllä lähde samoille linjoille. Meinaan kyllä mä ainakin itse olen valmis hyvään asiaan rahaa laittamaan, säästää sitten jostain muualta ennemmin.
Mut oon kyl ite vähän sitä mieltä et ei kahta miittiä samaan kesään tarvitse. On sitten ennemmin vaikka pidennetty vkon loppu tai vaikka koko viikon miitti, jos tuntuu et ei ehdi tarpeeksi muuten porukalla ajella :) . Ja tuleehan aina uusi kesä jolloin sitten uudessa paikassa uudemman kerran kokoonnutaan. Ajankohtana mieluiten se olis joskus ihan kesällä meinaan noi koulun loma-ajat ei oo kauheen liukuvat.
eero-poika
2005-12-18, 02:18 PM
Niinno. Tietty riippuu et miten määritellään paljon. Ainaki enemmän kustantaa kuin Kuopio. Tiettyyn rajaan saakka tietty voi olla valmis vähän "uhraamaan" omaisuutta, mut rajansa kaikella toki. Nyt kun oikeen mietin ni oon kyllä Aleksin kanssa samaa mieltä tuosta et eiköhän yhdellä miitillä selvittäis. Niin ja jos vaikka vähän pidempi sitten ja kesällä siis. Koulu kun tosiaankin orjuuttaa... :)
eero-poika
2006-01-11, 06:02 PM
Länsirintamalta ei mitään uutta...
Elikkäs mitäs on ihmiset mieltä suunnitellusta miitistä? Eikös se Kuopio oo vähän niinkun jo sovittu, mutta miten se kesto? Jos se olis kesäloma-aikaan niin mulle (ja luultavasti muillekin täällä) kävis että se olis semmosen pidennetyn viikonlopun tyyppinen... Mitäs mieltä ollaan? :confused:
aleksi.palola
2006-01-11, 07:04 PM
Jos ajopaikkoja ja hyvää meninkiä riittää niin kyllä mä voin olla vaikka viikon.
Mä aloin myös miettimään et saataiskohan sieltä kuopion suunnasta järkättyä jotain halvempaa yhteismajoitus tms. ?
juusor
2006-01-11, 08:39 PM
Jos löytyy katto pään päälle ja hyvää meininkiä niin ollaan ihan miten kauan vaan:). Vielä se pyhä vähän houkuttaa ajatuksena. tiedän, kyllä niitä kesiä vielä tulee mut kuitenkin... Jos nyt kuitenki ajatellaan et se kuopio on se paikka ni voisivat paikalliset pistää vähän infoa majoitusmahdollisuuksista kun siitä varmaan eniten tietävät.
eero-poika
2006-01-18, 04:45 PM
Tuli vaan ihan tällanen mieleen että onko teillä siellä Kuopijossa tai lähialueilla sellasia puisia hökötyksiä missä voisi ajella? :rolleyes:
jonttaxtr
2006-01-24, 07:27 AM
Päevee!!!!
En oo ollu oikein linjoilla viimeaikoina, mutta nyt oun onlain! JEEE!!!!
Majoitusmahdollisuuksiahan täällä on monenmoisia, onpi hotellija, hostellija, kaikenmoista majoituspaikkaahan kannattaa miettiä vasta kun tietää paljonko on tulossa porukkaa.
Joke jotain kaavaili että voisi tuosta puijon takaa jotain leirikeskusta kysellä myös.
Puisia ajelupaikkoja täällä ei liikaa ole, vaan trukkilavavuori lienee järjestyy jostainpäin, vaikkapa minun työpaikan takapihalta, jos silloin vielä töissä olen tuolla. Ja on käynyt mielessä, jos tuonne puijon metsään jotain lankkua saisi viritettyä (joka on kovin epätodennäköistä, sillä iso osa puijosta on suojelualuetta). Ajankohdaksi ehdottaisin heinäkuun loppupuolta, 14.-16. , 21.-23. , tai 28.-30.7 elikkäs perjantaista sunnuntaihin.
paavali
2006-02-03, 05:25 PM
Tosta miittinkien määrästä tuli vaan mieleen, että jos se Kuopio olis vaikka semmonen isomman porukan ja panostuksen kohde. Mutta nyt kun täälläkin päin väki alkaa ehkä mahdollisesti saamaan noita ajokortteja, voisi ehkä joku viikonloppu tampereella tai jossain muualla olla hyvä vaihtoehto hieman pienenpimuotoisille miiteille. Tää ehdotus nyt ehkä vähäsen saattaa syrjiä pohjosempia kansalaisia, mutta ainakin melkeen etelässä asuville tällaiset "pikku"
ajelut voisivat olla hyvä potentiaalinen vaihtoehto. (Jopa useampi kuin vain yksi kesässä :) )
aleksi.palola
2006-02-03, 10:53 PM
Tottahan tuo mutta sellaisten järjetäminenkään ei vaadi niin paljon työtä/järjestelyä. Eihän meitä nyt kauhean suurta porukkaa Suomesta kokonaisuudessaan löydy mut jos sinne Kuopioon saatais suurin osa ainakin tulemaan.
jonttaxtr
2006-02-15, 07:48 PM
Töttöröö!
Miitingin suunnittelu olis aihetta aloittaa alussa, että kaikki ehtii kertoa mielipiteitään asiasta.
Minkäpälaista ajeluohjelmaa siis kuopion ulkopuoliset kaipailisi?
Itse olemme yleensä ajelleet 50%/50% Metsiköissä, ja urpaanissa ympäristössä, ehkä te haluaisitte jotain muuta.
Ajankohtahan tulisi tosiaan olemaan tuo heinäkuun loppupuoli, onko asiasta muita mielipiteitä?
Iltaohjelmaksi varmaan joutuu tarjoamaan viimevuotiseen tapaan MUnien raplausta, MUni-videoita/dvd-materiaalia ja Omppulimpparia med Taffel.
Viikonlopun aikana joutunee kuvaamaan MUni-materiaalia stillinä ja videona, ja koostaa niistä jotain silmän iloa!
On se mukavaa kun kaikki on niin innokkaita! :D
eero-poika
2006-02-15, 08:11 PM
Minkäpälaista ajeluohjelmaa siis kuopion ulkopuoliset kaipailisi?
Toi fifty-sixty asetelma kuulostaapi jokseenkin hyvältä. Heinäkuun loppu on praa. Tosiaan voisi olla trukkisvuorella ja kaapelikelakasalla myöskin käyttöä jos sellainen järjestyisi; tämäkin kai on saatettu yleiseen tietoisuuteen, I presume? Ja tietty siis trial urbaania eli Turbaania. :eek: ja MUnia tietysti.
Munien räpellys ja leffa ilta kuulostavat myös hyviltä illanvietto mahdollisuuksilta. ;) Viteota ja kuvia tietysti on näpsittävä, täältä Turusta luulis järjestyvän yks liikkuvan kuvan tallentaja, jos Juuso on sitä mieltä. Ja tikikameroita tavallisia myös. Jos tarvitaan. Se ois hyvä jos ois useampi kamera niin saatais eri kuvakulmista samaan aikaan otettua materiaalia, oikeen prosettiä.
Mutta joo, se siitä tällä kertaa, kyllä tässä oon jo lätissy. :D
juusor
2006-02-15, 09:05 PM
Viteota ja kuvia tietysti on näpsittävä, täältä Turusta luulis järjestyvän yks liikkuvan kuvan tallentaja, jos Juuso on sitä mieltä. Ja tikikameroita tavallisia myös. Jos tarvitaan. Se ois hyvä jos ois useampi kamera niin saatais eri kuvakulmista samaan aikaan otettua materiaalia, oikeen prosettiä.
Hullujahan työ ootte jos kuvittelette että jättäisin videokuvatallentimeni kotiin:eek:. Ja digikamera mukaan myös tietty. Tosin MUninnasta tulee vaivalloisempaa jos on kameroita reppu täynnä. Ei voi rennoin mielin ajella puskissa...
Ja mitä ajeluihin tulee niin halutaan tietysti tehdää tuttavuutta uusiin metsäpolkuihin. Ja tietysti myös ilostuttaa kuopion ihmisiä viemällä ajokkimme kaupungille.:cool:
Elikkäs siis niinku vissiin kai se olis ehkä aika hyvä periaattees et olis niinku suunnilleen fifty fifty:D
jonttaxtr
2006-02-16, 06:11 AM
Minkäslainen vitejotallennuskalusto sieltä päästä löytyy?
Täällä on veehooässää ja digivideota lienee käytettävissä, kuvaajakin varmasti järjestyy, joka voi myös toimia sherpana. :rolleyes:
http://www.donsbossons.com/pages/9images/sherpa.jpg
juusor
2006-02-16, 11:25 AM
Ainakin yksi digivideokamera löytyy. Sillä on kaikki tähänastinen videomateriaali kuvattu. Kuuvaja/sherpa kuulostaa oikein luxukselta:D. ainakin kun muistelee viime kesän muninta reissua jolla piti kameran takia varoa.
aleksi.palola
2006-02-16, 11:32 AM
50/50 = jätte bre
Digikamra löytyy myös ja mahdollisesti VHS videokamera mutta se on sellanen möykky et ei kyl varmaan jaksa ottaa (tarvitaan about 4 henkeä kantamaan sitä pelkästään :o )
uniikki
2006-02-26, 05:23 PM
Eikä sitten karnevaalihuumassa unohdeta viestintää :)
http://www.alli.fi/tieto/nuorisotyo/viestinta.html
paavali
2006-03-05, 08:57 AM
Alkaa kuulostaa jo varsin kehittyneeltä touhulta. Hyvä meininki.
Mitenkäs se muuten oli sen asumisen suhteen? Kyl se varmaan tuol jossain lukee, mut en jaksa etsiä enkä muista miten se nyt menikään:o
jonttaxtr
2006-03-07, 10:14 AM
Kaeppa sitä työki jossaenpäen jouvvutta yöpymmään, tae sitte toenen vaehtoehto on aijjaa läpj yön.
aleksi.palola
2006-03-07, 12:40 PM
Nii, sillonhan on toivon mukaan kesä niin voi vaikka taivasalla nukkua :)
eero-poika
2006-03-07, 03:55 PM
tae sitte toenen vaehtoehto on aijjaa läpj yön.
Joo great balls of fire! :eek:
Taivasalla kuulostaa ihan hyvältä!
jonttaxtr
2006-05-31, 06:44 AM
Joo, pannaampas tämä nyt tänne näin virallisesti!
http://kotisivu.dnainternet.fi/jonika/muni_pan_2pien.jpg
(Kopyraitt Jokkeri)
Että siitäs saitte, suakelj.
Nyt alamme tähän keräämään sitovia ilmoittautumisia!
Jos MUnien hinkkaus-kansaa riittävästi ilmoittautuu, on harkinnan alla jonkinlainen leirikeskuksen mahtollinen käyttö yöpymiseen ja yleiseen henkailuun.
Yöpaikkoja tästä kylästä jokatapauksessa löytyy. Jos ei , niin sitten viedään teidät tuonne puijon päälle konttilaan lampaiden sekaan samaan karsinaan määkimään.
Tähän mennessa ilmoittautuneet:
Jokkeri
Heke
Jontta
Eero-Poeka
Alexipa Lola
Että näin meillä männöö tällähetkellä!
Virallinen nethisivustokin avataan, jos joke sen jaksaa virittää.
eero-poika
2006-05-31, 08:42 AM
On kyllä hiano mainos! Niin että kaikki muutkin vaan ilmottautumaan rohkeasti... Alexipa Lola :D
Kalevi
2006-05-31, 08:45 AM
Voisi olla hyvä keino saada tälle Muni meetille lisää julkisuutta vaikkapa tekemällä jonkinlaisen maailmanennätyksen ja näin saamalla toimittaja paikalle.
Guinness World recordsin mukaan (www.guinnessworldrecords.com) esim maailman suurinta yksipyöräistä ei ole vielä rekisteröity ennätykseksi.
Voisi vaikka väsätä about 150" tai 250" yksipyöräisen. Ajaminen noilla voisi toisaalta käydä hieman vaikeaksi... :cool:
juusor
2006-05-31, 10:23 AM
Lisätkää mut listaan vaan, eihän tällasta tapausta voi väliin jättää:D
Ja kaikki lisämainos/julkisuus olis tapahtumalle hyväksi ainakin mun melestäni. Eikä maailmanennätyskään huonolta kuulostais:cool:
aleksi.palola
2006-06-06, 06:12 PM
Täytyy harmituksekseni ilmoittaa että toi mun tuleminen ei ookkaan 100% varmaa... On nääs sukukokous Turussa, joka järjestetään samana vkon loppuna ja Turussa vain sen takia ettei olla täällä päin asuvien serkkujen kanssa jaksettu lähteä muualle vastaaviin "kemuihin". Mutta ei peruta vielä koko munien hiplausta minunkaan osalta mutta pistetään kysymysmerkki siihen perään.
juusor
2006-06-06, 07:39 PM
Tähän on Aleksin perään hyvä kertoa että mullekkin saa laittaa ison kysymysmerkin ilmoittautumislistaan. On nähkääs isäpapalla 50 v synttärit samana viikonloppuna ja sen takia epäilen suuresti ettei saapumiseni kuopioon munimaan taida olla kovinkaan todennäköistä... Täytyy toivoa että on hyvät kekkerit kun tällaisen historiallisen muni meetin joudun jättämään väliin niiden takia:p
jonttaxtr
2006-06-07, 06:21 AM
Mites pelkosenniemen suunta? Onko innokasta innostuneisuutta?
Tähän mennessä ilmoittautuneet:
Jokkeri
Heke
Jontta
Eero-Poeka
Selvitys-/selviytymistilassa:
Aleksi
Juuso
Näytästää siltä että tapahtuma pystyy vähintään tuplaamaan viimevuotisen osallistujamäärän, jo tämänhetkisillä ilmoittautujilla :D
Hitto pojat, ei nyt rueta mitään kysymys merkkejä laittelee. Suku on pahin ja sitä paitsi kuka niissä jaksaa tukalat vaatteet päällä olla kun voi väljissä vaatteissa pyörällä metsässä kaatuilla. Ja jos se majoituksesta kiinni on niin meille mahtuu pari henkilöä olohuoneen lattialle nukkuu, pitää toivoo että kylppäri valmistuu siihen mennessä.
eero-poika
2006-07-06, 03:25 PM
Töttöröö!
Onkos mitään uutta länsirintamalta? Eli kaikki etenee suunnitelmissa? :)
Täält ei tosiaan oo mitään kauheet ryntäystä miittiin, mut mie oon tulossa jos en kupsahda ennen elokuuta... ;)
jonttaxtr
2006-07-10, 07:48 AM
Jepujee!!
Kyllä miitinki on tulollaan, alle kuukaus taitaa olla aekoo siihe.
Jos sieltä edes yksi tänne saadaan, niin miitingin osanottajamäärähän tuplaantuu viimevuodesta!!!!:p
jonttaxtr
2006-07-12, 06:37 PM
Hei kaikki pikku piiperot och MUnipallerot!
Mites menis aivokopat sekasin jos siirrettäisi miittiä viikolla eteenpäin?
eero-poika
2006-07-13, 05:50 PM
Mites menis aivokopat sekasin jos siirrettäisi miittiä viikolla eteenpäin?
Mennään mökkeilemään viimesellä viikolla porukalla että sitä ajatellen ei mielellään mutta katotaan mitä muut on mieltä. Mikäs siinä nykysessä viikonlopussa on vikana?
jonttaxtr
2006-07-14, 05:01 AM
Sattui pahasti lomasuunnitelmat sotkemaan aikataulua, norjan reissu lähinnä, ja tuli mieleen, että josko olisi vähemmän kissan kaiman kummien 120v juhlia sielläpäin asuvilla. :D
jonttaxtr
2006-07-16, 03:51 PM
Noni, myöpä siirrettiin norjan reissu alkavaksi jo ensiviikonloppuna. Eli MUni-Meet järkätään ihan normaalisti entisessä aikataulussa. Otanpa MUnin mukaan Hammerfestiin, pääsee vuonojen ja vuorien maahan kruisimaan.
jonttaxtr
2006-07-16, 06:43 PM
Siis joo
LiDaa
2006-07-17, 09:44 AM
uuuuu, vähänkö nastaa! ite oon hankkimassa tollasta parempaa pyörää tässä lähiaikoina nyt on vielä semmonen peruspyörä, mutta maastorenkaalla kuitenkin :) mahtavaa kun tollasia tapahtumia järkätään, tänä vuonna en vielä pääse paikalle, mutta tavoitteeksi otan tulla ens vuonna, tai sitten jos syyslomalla tai joskua ennen ens lomaa on jotain ni sinne siis :D
aleksi.palola
2006-07-17, 07:17 PM
Kappas, taas löytyi yksi lisää. Tervetuloa vaan tänne foorumeille meikäläisen puolesta. Se vaan jaksaa aina yllättää kun löytyy "uusia" harrastajia (uusia ainakin siinä mielessä ettei oo tienny ite aiemmin :D ).
LiDaa
2006-07-22, 07:46 PM
hei pidättekö muuten yleensä mitään "pienempiä" meetingejä tai kuin usein yleensä pidätte? ois kiva tulla ottamaan oppia teiltä!
uniikki
2006-07-23, 09:18 AM
hei pidättekö muuten yleensä mitään "pienempiä" meetingejä tai kuin usein yleensä pidätte? ois kiva tulla ottamaan oppia teiltä!
Isoja meetingejä joissa on useampia osaanottajia (viime vuonna kaksi) pidetään vain kerran vuodessa, mutta pienempiä (joissa osaanottajia yksi, tai vähemmän), pidetään melkein joka päivä ympäri Suomea.
Jos esteitä ei tule niin ainakin päiväseltään olisi tarkoitus tulla käymään meetingissä.
Laittakaaka ohjelma-aikataulu nettiin esille, tai ainakin yhteyshenkilön tiedot, johon ottaa yhteyttä, jos vasta aamulla päättää että lähempä käymään.
aleksi.palola
2006-07-23, 05:41 PM
Isoja meetingejä joissa on useampia osaanottajia (viime vuonna kaksi) pidetään vain kerran vuodessa, mutta pienempiä (joissa osaanottajia yksi, tai vähemmän), pidetään melkein joka päivä ympäri Suomea.
Kyllä meillä päin näin kesälomalla melkein joka päivä on ollut useamman kuskin ajeluja. Ja noin kerran viikossa isommalla porukalla ajellaan. Että jos vaan sattuu Turun suuntaan eksymään niin kyllä voidaan järjestää ajeluseuraa monen miehen voimin, että tervetuloa vaan.
jonttaxtr
2006-07-23, 07:43 PM
Mourou!
Tässån minun yhteystiejot. 050 3614704 tai lenkkipuhelin 050 3676769.
Pitää yrittää jonniimmoista ohjelmaa näpytellä näkyville.
Lauantai metsäpäivä, sunnuntai kaupunkipäivä lienee.
paavali
2006-07-28, 08:13 AM
Eikös näin ollut puhetta, että Kuopiossa ensi viikon viikonloppuna kokoonnuttais. Jos saan oman mielipiteeni ilmoille lehauttaa, niin olisin melkeinpä siirtämisen kannalla.
Itse olisin periaatteessa menossa purjehtimaan. Samoin Emil, ja Aleksilla on sukujuhla :D Niin ja Juusohan on siellä Kreikassa. Tuolloin tämä Turun suunnan yksipyöräilykomppanja jäisi hieman vähäiseksi. Vaikka minäkin pääsisin, niin silloinkin täältä tulisi max. 3 ihmistä.
Minä näin henkilökohtaisesti olisinkin sitä mieltä, että katsottaisiin sellainen viikonloppu, joka kaikille varmasti sopii.
jonttaxtr
2006-07-30, 06:29 PM
Kylläpä täällä ollaan ensviikonloppuun asennoiduttu, joten silloin se pidetähän. Tulloo ketä tulloo. :)
Alustava aikataulu menne jotenkuten niin, jotta:
perjataina joutunee illalla fiilistelemään
lauantaina noin kello 10 puijon metsiköihin, ajellaan koko päivä. Välillä käydään murkinalla.
Sunnuntai rällätään aamusta iltapäivään keskustan tuntumassa asfaltti/kivi/betoniympäristössä. Ja välillä syyyvvään.
jonttaxtr
2006-08-04, 05:39 AM
Kohta se alakaa!!! :eek:
eero-poika
2006-08-04, 07:20 PM
Näinhän se on. Alkaa pikkuhiljaa olla pakaasit lähtökunnossa, täytyy vaan odottaa enää et nukkumatti yllättäs. :)
eero-poika
2006-08-07, 02:06 PM
... ja nyt se on ohi. :(
Täytyy sanoa ettei turhaan tullu ajeltua 450 kilomeetteriä suuntaansa vaan reissu oli aivan loistava! Siitä kiitokset kaikille osallistujille ja erityisesti järkkäreille Jontalle ja Jokelle! Meitähän siellä oli parhaimmillaan lauantaina mukana 7 kappaletta. Edellä mainittujen lisäksi läsnäolollaan tapahtumaa kunnioittivat Heke, Lohtajalta Veli-Matti ja poikansa Tuomas (muistinkohan oikein?:o) ja minä sekä Kesämies aka Anssi Turusta.
Kyllähän siinä ajettua tuli ympäri Kuopion korpia ja kaupunkia: lauantaina yhteensä sellaset varmaan 8 tuntia, turkulaisten kohdalla tosta voidaan ottaa pari tuntia pois kun ei päästy ihan alusta saakka karkeloihin mukahan. Lauantai oli siis munimispäivä, kyllä täytyy sanoa että Puijolla on komeat puitteet maastossa pyörimiselle, löytyy helpompaa ja sitten erittäin hankalaa pätkää, juurakkoja, kiviä ja erityisesti Käpyjä;). Viimeksi mainittuja ihan haitaksi asti, jopa kaupungin betoniviidakosta... Mukaan mahtui hienoja suorituksia ja tietysti komeita ilmalentoja. Eikä jäänyt joukon kuopuskaan muita huonommaksi, päinvastoin ajoi taitavasti metsässä. :)
Välillä käytiin syömässä Jontan asunnolla (kyllä oli hyvvöö makaroonilåådaa!) Sen jälkeen lähdettiin koulun ympäristöön settiä heittämään. Sieltä löydettiin muutama kivi hypeltäviksi. Muiden uskomattomien suoritusten lomassa allek. onnistui pyörittää täyskierros unispinniä joka saatiin taltioituakin ensimmäisen yrityksen "kameraongelmien" jälkeen. Kesämieskin jotain siinä pyöräytteli; oli niin monimutkasia ja ihmeellisiä trikit että en nyt tältä istumalta muista mitä kaikkea se teki... Muutkin siellä kivillä hyppivät kuin mitkäkin jänekset! :)
No, sitten vielä löydettiin yks kivinen polku joka nyt tarkemmin ottaen ei ollut "polku, jolla on kiviä" vaan pikemminkin tsp. Mut niin se vaan Joke sen vetäs pyörän kera! Ei sieltä mulle oikeen muuta käteen jääny kun puhjennut kumi, jota sitten lähettiin paikkailemaan ja siinähän sen lauantain ajelut olivatkin. Lohtajan poppoo lähti myöskin jo ajamaan takaisin rannikolle joten joukko kutistui, mutta kestimme sen urheasti!
Lauantai-illalla otettiin pussikaljat Kesämiehen kanssa ja lähettiin katsastamaan Kuopion (olematonta) yöelämää. Eiku otetaanpa takasin; olihan siellä ranassa jotain naispuolisia immeisiä jotka ryysti Olvia pillillä pullon suusta! :eek: Saatiin kyllä nektariinit mut siinä se sitte olikin. Tultiin siinä sitten takasin Jontan kämpälle "nukkumaan" mutta päädyttiinkin nauttimaan Jontan monipuolisen viinavaraston antimia... :p Ei siitä enempää...
Sunnuntaina sitten oli ajelua kaupunkiympäristössä suurehkon lammen ympäristössä jonka koko nimeä en muista. Siellä oli rannalla hyviä kiviä, joita pitkin hyppiä ja kyllähän me siinä lammen rannoilla sellaset yli 6 tuntia setitettiin. Jontta avasi "lampeen-molskautus"-pelin kastelemalla kenkänsä mut Joke otti selkeän voiton lähestulkoon täydet pisteet ansaitsevalla suorituksella! Onnitukset! (Tästäkin on syyttäminen Kuopion runsasta käpykantaa) Erityisen kauan viihdyttiin kaupungin ruusupenkereiden ja portaiden luona. Portaita mentiin ylös ja alas ja tasanteella oli ihanteelliset puitteet kuvata "flatlandia". Matkalla käytiin myös Kuopion skeittiparkissa joka käsitti yhden rampin ja flattia.
Siitä sitten kuivumisen pelossa lähettiin ärrälle käymään tankilla. Putiikin ympäristössä oli mukavia kivireunuksia ja siinäkin kuvattiin varmaan yli tunnin verran. Ilma oli koko viikonlopun ellei lämmin, niin ainakin helvetin kuuma. Päätettiin lähteä siitä sitten autolle takasin hiljalleen. Matkalla Jontan munin rengas sanoi työsopimuksen irti ja räjähti äänekkäästi. :( Onneksi kesti edes siihen, olihan miitti loppusuoralla jo siiinä vaiheessa.
Kesämies heitti kyllä vielä uskomattoman combon siinä rannassa joka meni suunnilleen näin: xavier-käännös renkaan kautta polkimille, 180- unispin, 270 renkaalle, 180 renkaalta renkaalle ja 90 takasin polkimille. :eek: Aika sälli!
Tosiaan, mahtava reissu ja miitti: jokainen varmasti ylitti itsensä ja sehän on tärkeintä. Turussa tavataan ens vuonna ja Jokella on sillon varmaan jonkinasteinen esitys tiedossa... :p
Täältä kotikoneelta tervehdykset kaikkialle ja lisätkää tarinaan jotain kun siitä kuitenkin puuttuu lähes kaikki...
Eero
jonttaxtr
2006-08-12, 08:02 PM
Mourou!
Vielä ei ole ehtinyt tehdä mittään nuille vitejopätkille, joita miitissä kuvattiin. On tuo remontti uudella hönnällä aloteltu, niin ei ole tietokoneen kosketusta päässyt kokemaan.
eero-poika
2006-08-13, 11:40 AM
Mourou!
Vielä ei ole ehtinyt tehdä mittään nuille vitejopätkille, joita miitissä kuvattiin. On tuo remontti uudella hönnällä aloteltu, niin ei ole tietokoneen kosketusta päässyt kokemaan.
Selvä. :) Tässä jo kädet syyhyää päästä käsiksi materiaaliin!
uniikki
2006-08-13, 07:05 PM
Matkalla Jontan munin rengas sanoi työsopimuksen irti ja räjähti äänekkäästi.
Mistä muuten sais tilattua 24x3 tai 2,6 gazzaa.
Löytyykö nettikauppaa?
eero-poika
2006-08-13, 08:51 PM
[I]Mistä muuten sais tilattua 24x3 tai 2,6 gazzaa.
Löytyykö nettikauppaa?
Ainakin tuolta saksn municycle.comista ja kans unicycle.uk.comista. Jontalla tosin ei ollu käytössä nokialaista vaan Arrow Racing. :rolleyes:
jonttaxtr
2006-08-18, 12:12 PM
Iltoo!
Chainreactioncycles.com myypi ainakin vissiin kolometuumasta kakkosnelosta < http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=11565 >, pitäs itellekki tilata semmonen. Unicycle. commistakin pittää tehhä lienee kohta satulahankinta. :eek: Näkkyy olovan kuus viikkoa kun kolmosta tulloo varastoon taas. JEJJE! Kohta tukholman laiwalle lallattelemaan.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.