Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleistä lätinää

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Morjesta minunkin puolesta, Yasemin! Olisi kyllä hienoa saada jonkunlaista tapahtumaa järjestettyä, mutta ainakaan omilla "taidoillani" ei vielä järemmin kehtaa muiden edessä ajella, heheh. Nytten muutamaan päivään ei muutenkaan ole päässyt harjoittelemaan, kun ollut kaikenlaista kiirettä töiden ja muiden menojen suhteen, niin rupeaa jo kummasti tekemään mieli lähteä ulos yksipyöräilemään

Comment

• No nyt on viimein kunnon pyörä !

Motivaatio nousi tietenkin entisestään ja tänään tuli harjoteltua se idlaus ihan kunnolla ja takaperinajoakin meni parhaillaan jo 10m. Huomenna sitten lisää takaperinajoa ja ylihuomenna ehkä sitten vois opetella kääntymäänkin takaperinajossa. Siinä tavotteet parille päivälle =).

Comment

• Tänään tuli MUNI Ylivieskaan. Jospa tuolla oppii ajamaan, toivotaan. Ensituntuma oli että olen tasapainoaistiton ihminen. Huomenna kokeillaan enemmän kuin 5min autotallissa.

Comment

• Moikka Jartsa!

Jatkan taas huvikseen tätä mun treenipäiväkirjan kirjoittamista

Tänään tuli siis opeteltua idlaus myös toisinpäin, ettei tarttee yhtä jalkaa jatkuvasti rasittaa. Lisäksi takaperinajoon sain lisää tuntumaa ja vähän ehdin koittaa hyppiä niin että satula on edessä, eikä turvallisesti siellä jalkojen välissä. Huomenna taas lisää, ehkä tänkin lajin joskus vielä oppii - nyt on ainakin kehitys tuntunut ihan positiivisen vauhdikkaalta .

Comment

• Täällähän kansaa putkahtelee lisää kuin sieniä sateella, se on hienoa se.

Ens vkonloppuna Lonely Riders osallistuu taas muutaman vuoden tauon jälkeen Lohja-24 tapahtumaan (Linkillä.). Mukana tietysti myös ykspyörät, mutta myös ihan kahdella pyörällä varustettu kalusto lähtee mukaan.

Ja kyllähän tapahtuman voi järjestää vaikka ei mitään amerikan temppuja osaisi tai vaikka väkeä onkin vähän. Onhan jo Muni-meet järjestetty muutama vuotena, tosin siinäkin jo useampi vuosi välissä nyt, mutta täysin toteutettavissa sellainenkin.
            Enjoy life. You get to live every second only once.

http://lonelyriders.unicyclist.com/

Comment

• Pahin loukkaantuminen ykspyöräsellä?

Itse ajokiellossa nyt kun koko selkä ja käsi on kipeänä edellisviikon treeneistä. Jännitän koko vartaloa tahtomattani kun harjottelen portaita alas ajoa, en tiedä miten oppis rentoutumaan haastavissakin tilanteissa. Oma pahin loukkaantuminen oli opettavainen, kaaduttuani naamalleni asvalttiin opin että vaikka kaikki tuntuu helpolta nousuhumalassa niin 1pyöräilyä ei kannata silloin kokeilla.

Comment

• Itse tossa pari päivää takaperin heitin lipat kun koitin hypätä sellasen suunnilleen polvenkorkuisen puulaatikon päälle. Ei muuta kun kämmenet vähän auki ja sääret mustelmilla Eli pahoilta loukkaantumisilta oon toistaiseksi säästynyt.

Updeittiä treenipäiväkirjaan:

Takaperinajo alkaa luonnistumaan ihan hyvin jo, ohjauksessa tosin on vielä aika paljon hienosäätöä jäljellä. Satula edessä korkealle hyppiminen tuntuu edelleen aika mahdottomalta (harjoittelu jatkuu) ja yhdellä jalalla polkemista oon pariin kertaan kokeillut (enkat n. 10 polkaisua). Normaaliin hyppimiseen ehkä pari senttiä tullut lisää korkeutta .

PS. Himottaisi ostaa joku matkapyörä tän trialin kaveriksi.

Comment

• Nih.

Johan se muutama kesä sitten MUni-Miitti järjestettiin kuopijossa.
                  http://picasaweb.google.com/jonttaxtr/MUniMeet2006#

PS. Viikonloppuna Iisalmessa bongasin kaksi MUni-tsykkeleillä ajavaa heppua... Lajin suosio on viiteen vuoteen räjähtäny moninkertaiseksi.
                  Last edited by jonttaxtr; 2009-05-19, 07:11 PM.
                  < http://jontta. ilmaisajelijat.org >

Comment

• Trial

Moikka!

Minä olisi kesällä hankkimassa trial pyörää ja mietin että mitä helppoja temppuja
                    voisi jo tehdä tavan pyörällä esim. erillaisia hyppyjä ym.
                    eli helppoja temppuja kysytään
                    Street Unicycling

FINLAND

Comment

• Ensiks sillä ois hyvä opetella ajamaan kunnolla, ainakin etuperin. Sitten vaan paikallaan hyppelyä ja siitä kehitellen portaisiin hyppien ja ajaen.
                      Perus tasapainoilua siis ja pientä kokeilua.
                      < http://jontta. ilmaisajelijat.org >

Comment

• Mistä vosin ostaa tämän?

Mistä voisin ostaa koxx-onen red devil originalin mahdollisimman halvalla. Oon harrastanu ykspyöräilyä ehkä kuukauden mutta osaan jo ajaa hyvin...
                        Yks huonopuoli kyllä on, muniin sattuu ellei löydä hyvää asentoa ajaa

Comment

• Jes! Tänään jo hypin pikku hyppyjä ja ajelin sora tietä (vaihoin katu renkaan paikalle maasto renkaan) ja lopulta heräsi kysymys että miten korkealla satulan pitää olla että hyppiminen olisi ihanteellista? (itellä oli 6cm ilmarakoa satulalla ja ahterilla)
                          Street Unicycling

FINLAND

Comment

• Originally posted by Aleksi Hietanen View Post
                            Toivottavasti saadaan samalla patistettua noita vanhempiakin foorumilaisia vähän aktiivisemmiksi
                            !
                            Kai sitä tosiaan vois tehdä pientä paluuta lajin ja foorumin pariin. Tänne tosiaan näyttää ilmaantuvan uutta väkeä joka puolelta. Porukka tuplaantunut parissa kuukaudessa.
                            Tässä oon tajunnu et kyl pientä nostetta on lajilla ku oon nähny viimisen kuukauden aikana kolme kertaa ykspyöräsen turussa. Ja joka kerta oli eri tuntematon satulassa

Kuten tässä on ite jo tullut sanottua ja aleksikin tossa mainitsi niin lohjalle suunnataan lauantaina. Sen verran oon ollut yhteyksissä unicycle.comin ruotsin osastoon että lähettävät meille paitoja ja jotain muuta sponssi/mainoskamaa reissua varten. Ja kuulemma pitäis joku kuvin varustettu juttupätkä tehdä reissusta että voivat laittaa sen sivuilleen tai johonkin. Paitojen olis kyllä syytä tipahtaa huomenna postilaatikosta koska sen jälkeen on jo myöhästä. No toivotaan parasta ettei Peter nähny ruotsin päässä turhaa vaivaa paitoja painamalla Lonely Ridersin toinen ainakin lähes sponsoroitu reissu joka tapauksessa tulossa
                            http://lonelyriders.unicyclist.com/

Comment

• Tervehdys taas kaikille täältä Kokemäeltäkin. Porukkaa ja kommenttia on pukannu tänne sitten viime vierailun Hyvä näin.

Originally posted by latepate95 View Post
                              Mistä voisin ostaa koxx-onen red devil originalin mahdollisimman halvalla.
                              Saatan olla väärässäkin, mutta suoraan Koxx:ilta sen saa tällä hetkellä hintaan 240 erkkiä. http://www.k-124house.com/

Originally posted by Yasemin View Post
                              Pahin loukkaantuminen ykspyöräsellä?
                              No itsellä nyt mitään kauhean suuria loukkaantumisia yksipyöräilystä ole tullut, mutta 2007 syyslomaviikko tuli erittäin ahkerasti ykäiltyä ja sillon pedaalit paukku sääriin ja pohkeisiin ja ykä muuten polviin, että sen viikon jälkeen oli jalat aikas hyvässä kunnossa
                              Ja sitten toinen oli, kun jonkinmoisen hypyn tein ja siitä sitten syöksyin etiäpäin niin että johonkin kivilaattaan oikea ranne edelle ja oli kipeä pitkän aikaa. Tapahtu tietenkin silloin, kun oli jääny hanskat autoon ja auto karannu paikalta, joten ykäily tapahtui ilman hanskoja.... ... ja silloin kun turvavarustukset on jätetty pois, niin tietenkin silloin sattuu

Niiin ja sitten vielä, kun mainittiin että yksipyöräilyn suosio on kasvussa, niin saattaa sen suosio kasvaa taas ennätystahdilla syksyllä. Oulusta pari ykäilevää poikaa osallistuu Suomen Talent -ohjelmaan.
                              http://www.unidrifters.com

Comment

• Hmm... Mun iskä vois kyllä jostakin saada noita omaan liikkeeseensäkin myyntiin, ja sehän olis huippu juttu, ei vaan tiedä mikä firma noita tuo suomeen?? Onkohan tuolta tilaaminen turvallista?http://www.k-124house.com/

Comment

Working...
                                X